środa, 27 lutego 2019

Spółgłoski do przytulania - pomysł na podręcznik

Właśnie, jak napisać?
Podobno należy mieć pomysł. Pomysł należy mieć zawsze, czy otwierasz działalność gospodarczą, czy wybierasz szkołę - wtedy masz pomysł na siebie. O pomysłach i pozytywach z nimi związanych mówią doradcy zawodowi.
Ale pomysł na podręcznik? 

Tak, też należy go mieć, szczególnie jeśli chodzi o uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi  oraz małe dzieci - przekonuje Maria Łaś - prezeska Fundacji Da Się - wydawcy podręcznika o ciekawie brzmiącym tytule Spółgłoski do przytulania

Skąd wziąć pomysł na napisanie  podręcznika?
Należy podążać za uczniem - mówią autorki podręcznika. Słuchać, obserwować. Metodologię jak  pokazał nam nasz uczeń. Obserwując go, zobaczyłyśmy w jaki sposób postrzega świat, co sprawia mu trudność, w jaki sposób się uczy. Trwało to ok. roku. Później pracowałyśmy nad każdą literą, aby w przystępny sposób uczeń mający trudności w zapamiętywaniu znaków graficznych mógł ją odtworzyć i czerpać z niego radość. 

Podręcznik Spółgłoski do przytulania  został przygotowany przez oligofrenopedagożki na co dzień zajmujące się pracą z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Materiały i scenariusze ćwiczeń zostały opracowane pierwotnie na potrzeby pracy z dziećmi w konkretnych grupach, potem zebrane w całość, tak aby mogły służyć innym nauczycielom, wychowawcom i opiekunom.

Podręcznik nie jest przeznaczony dla wszystkich. 
Jest przeznaczony dla nauczycieli, rodziców, którzy szukają świeżego spojrzenia na proces nauczania. 
Jest przeznaczony dla nauczycieli szukających innowacji pedagogicznych, którzy chcą odetchnąć od stolikowej pracy z uczniem i spróbować czegoś innego. 
Z podręcznika mogą korzystać również nauczyciele młodszych grup przedszkolnych, poszukujących ciekawych pomysłów na naukę przez zabawę

Publikacja realizowana w ramach Programu Grantowego Małopolskiego Ośrodka Wsparcia.